Sök
Måste jag marknadsföra mig?
Ja, om du vill ha fler uppdrag…
Eftersom som det i 8 av 10 fall handlar om B2B affärer när man jobbar som egenanställd så bör du göra det, i B2B är det dessutom nästan alltid köparen (uppdragsgivaren) som hittar säljaren (dig). Det troligaste är dessutom att sökningen gjorts på Google. Bara i Sverige sker det över 50 miljoner sökningar på Google – varje dag! Så det kan vara väl värt jobbet, mödan och pengarna att skapa om inte en fullfjädrad hemsida så i alla fall en lite mindre med vilket leder till ett ”digitalt” visitkort.
Det är lätt att få stor spridning i sociala medier, börja med Facebook som är både enkelt och gratis. Sätt upp en facebooksida där du presenterar dig själv, din tjänster, visar tidigare jobb osv. Bjud in vänner, be dom dela osv så har du stor chans att bli ”sedd” även denna vägen.
Finns du digitalt även i en mindre skala är chansen större att du blir ”sökbar”. Behöver du hjälp med att byggs en hemsida eller med din marknadsföring så kan vi hjälpa dig på BolagsKraft, läs mer på Våra Tjänster.
Här hittar du en intressant artikel om digital marknadsföring, CEO och annat kul att läsa.
Lycka till!